Retningslinjer for angrerett
Angreskjema (Skjema C – bokmål)
DU HAR 30 DAGERS UBETINGET ANGRERETT
Etter angrerettloven kan du angre kjøp av varer som er tilvirket eller tilpasset spesielt for deg innen 30 dager fra mottak av nødvendig informasjon. Dette gjelder ved fjernsalg som for eksempel netthandel. Fristen regnes fra tidspunktet du har mottatt informasjon som kreves etter angrerettloven kapittel 3, og løper uansett senest 3 måneder etter at avtalen ble inngått.
Bruk av angrerett
Melding om bruk av angrerett må gis innen fristen. Du kan benytte dette skjemaet, som skal være utfylt av selger på forhånd. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp og kan dokumenteres.
Utfylt av selger:
- Selger: Zea AS / www.lalaloom.no
- Adresse: Langenga 20, 1386 Asker
- Telefon: +47 973 20 573
- E-post: post@lalaloom.no
- Ordrenummer: Se ordrebekreftelse/faktura
- Dato for avtaleinngåelse og utsendelse: Se faktura
Fylles ut av forbrukeren:
Jeg benytter meg av angreretten.
Navn: ____________________________
Adresse: ____________________________
Telefon: ____________________________
E-post: ____________________________
Dato: ____________________________
Underskrift: ____________________________
Om angrefristen
Du har mottatt opplysningene etter angrerettloven kapittel 3 når dette skjemaet er levert ferdig utfylt av selgeren, og informasjonen er gitt skriftlig på et varig medium.
Opplysninger du har krav på:
- Varen eller tjenestens viktigste egenskaper
- Total pris inkl. alle avgifter og kostnader
- Rett til å angre (eller ikke)
- Alle vesentlige avtalevilkår (betaling, levering, varighet)
- Selgers navn og adresse
- Tilbuds-/prisens gyldighet
Ved bruk av angrerett:
Du har krav på å få tilbake alle betalte beløp (inkl. frakt og gebyrer). Selger kan kreve betaling for arbeid og materialer dersom produksjon er påbegynt etter særskilt avtale.
Returkostnader dekkes av deg, med mindre varen var mangelfull eller feil vare ble sendt.
Mer informasjon
Dine rettigheter etter forbrukerkjøpsloven gjelder fortsatt. For spørsmål kontakt Forbrukerrådet på forbrukerportalen.no eller telefon 23 400 500.